Для чого потрібен Л-карнітин та як його приймати?

Опубликованно 26.08.2018 10:30

Для чого потрібен Л-карнітин та як його приймати?

Щоб розібратися, чи потрібен Л-карнітин, спершу слід приділити увагу загальній інформації про цьому з'єднанні. Терміном прийнято іменувати речовина, чия структура близька до вітамінів групи В. Фактично його не можна зарахувати до амінокислот, хоча на практиці багато хто помилково класифікують з'єднання саме так. В організмі людини вона виробляється в результаті взаємодії метіоніну, лізину. Воно винятково важливо для нормальної роботи органічних тканин. Офіційно поряд з найменуванням «Л-карнітин» використовують термін «левокарнітин». Біологія і фізика

Найкраще знають, як потрібно приймати Л-карнітин, лікарі, що спеціалізуються на хімії людського тіла. При нестачі сполуки в організмі можна постачати його з зовнішніх джерел. Представлений у продажу товар – близький за зовнішнім виглядом до цукру білуватий порошок, який не має запаху, що складається з кристалів. Речовина відмінно розчиняється в простій воді без добавок.

Не варто недооцінювати значимість цього з'єднання для людини. Хіміки і біологи можуть розповісти, для чого потрібен Л-карнітин жінкам і чоловікам: левокарнітин бере участь в енергетичному обміні. Без нього протікання таких реакцій стає неможливим. Речовина допомагає переміщати ліпідні структури, жирні кислоти до нужденних у цих елементах клітин – мітохондрій. Потрапивши в ці клітинні області, молекули переробляються. Протікання реакції супроводжується виділенням енергії, що забезпечує людині можливість функціонувати. Актуальність питання

Лікарі, вчені, виявляючи, навіщо потрібен Л-карнітин, встановили, що речовина відіграє важливу роль у транспортуванні жирів, у тому числі до тих тканин, які споживають самі значущі енергетичні обсяги. Мова йде про м'язових волокнах. Дослідження показали, що саме в м'язах спостерігається максимальний вміст левокарнітину.

Як показали численні дослідницькі роботи, левокарнітин відповідальний за різні хімічні, енергетичні процеси в організмі. Багато в чому саме від адекватної концентрації цієї сполуки залежить репродуктивна здатність чоловіка. Історичні нюанси

У колишні часи люди не знали, навіщо потрібен Л-карнитин – про існування цієї речовини в принципі не було відомо. Вперше в лабораторних умовах з'єднання виділили в 1905 році. Автором розробок стали працівники університету Харкова Гулевич і Кримберг. Ще через 55 років вдалося розробити реакцію виробництва з'єднання в лабораторних умовах. Через пару років вчені, які займалися дослідженнями, сформулювали, для чого Л-карнітин потрібен – він допомагає переміщатися жирних кислот, яких потребують клітини людського організму.

Вперше левокарнітин вдалося виділити з м'яса. Саме це і стало фундаментом вибору назви для нової речовини: карнітин має латинські корені, оскільки «карнес» позначає "м'ясо". Як показали дослідження, найбільша концентрація сполуки спостерігається в м'язових тканинах, особливо в областях, регулярно піддаються сильним фізичним навантаженням. Саме це дає відповідь на питання про те, чи потрібно приймати Л-карнитин – при відсутності з'єднання в організмі спостерігається енергетичне голодування клітинних структур. Втім, надмірне використання або вживання в ситуації, коли організм цього не потребує, може лише нашкодити. Енергія, що генерується через згоряння жирних сполук, вимагає значних обсягів карнітину.

Це цікаво

Особливої уваги заслуговують дослідження, присвячені чоловічої репродуктивної функції і того, для чого потрібен Л-карнитин – він в обов'язковому порядку повинен бути в яйцеклітинах, куди переноситься сперматозоїдами. Без цього з'єднання неможливо протікання правильних біохімічних реакцій, як наслідок – успішне зачаття. Втім, з'єднання необхідно для росту ембріона. Як показали дослідження, дорослий може отримувати незамінна речовина різними шляхами, а ось у плода можливості обмежені середовищем існування, в якій глюкоза міститься в обмеженому обсязі, так само як і кисневі молекули, необхідні для окислювальної реакції. Плід отримує енергію через жирні структури, кислоти, які розщеплюються за участю карнітину. Отже, нестача цього з'єднання стає причиною енергетичного голодування, негативно впливає на розвиток організму.

З'ясовуючи, яким чином речовина працює, в якій формі і скільки потрібно приймати Л-карнітину чоловікам і жінкам, оцінюючи вплив на потребу в речовині способу життя, вчені займалися також хімічними особливостями з'єднання. Зокрема, встановили, яким чином на важливе для людини речовина впливають підвищені температури. Інформація значима, оскільки переважно люди харчуються термічно обробленими продуктами, а значить, потрібно враховувати, які мікроелементи в них є в свіжому вигляді, але розпадаються при приготуванні. Саме таким є карнітин. Багато продуктів містять речовину в досить високій концентрації, але в процесі обробки втрачають харчову цінність. Щоб заповнити недолік з'єднання, слід використовувати його у формі харчової добавки. Хімія та біологія

Природою людський організм створений таким чином, що в ньому генерується левокарнітин. Якщо всі реакції протікають правильно, а людина живе звичайним життям і не стикається з надмірними навантаженнями, з'єднання повинно бути достатньо. Процеси вироблення карнітину починають протікати ще на етапі ембріонального розвитку, що забезпечує плід енергетичними сполуками. Яйцеклітина містить карнітин, що дає можливість стимулювати генетичні процеси. Спершу реакція запускається принесеним із сперматозоїдом речовиною, після чого протікає самостійно. Зазвичай людський організм сам знає, скільки Л-карнітину потрібно в день, і генерує ці обсяги своїми силами. Відповідальність за вироблення лягає на ряд специфічних клітин, присутніх у зародку, що зберігаються під взрослеющем і дорослому організмі.

Незважаючи на оману, свідчить, ніби левокарнітин – амінокислота, насправді з'єднання не відноситься до цієї групи речовин. Вчені, виявляючи, яким чином речовина утворена, скільки потрібно Л-карнітину людині, для чого це з'єднання присутня в людському організмі, виявили особливості, нюанси генерування з'єднання. Базою для хімічної реакції стають дві амінокислоти, і продукт взаємодії за структурою близький до них, хоча технічно його не можна зарахувати до амінокислот. З перших днів існування

Вчені, визначаючи, для чого потрібен Л-карнітин, виявили, що речовина бере участь в процесах формування людського організму, причому незамінне з перших етапів існування. Активне з'єднання переноситься сперматозоїдом в жіночу репродуктивну клітину і ініціює генетичні процеси, що дозволяють ембріону генерувати власне речовина. Далі воно використовується для клітинного поділу і плодового зростання. Всі нові клітини, що формуються в організмі ембріона, будуть виробляти левокарнітин, потреба в якому пояснюється необхідністю енергетичного живлення. Згодом карнітин допомагає генерувати мозкові клітини. Без нього неможливо коректне формування вегетативної НС.

Нерідко люди цікавляться: скільки треба Л-карнітину для схуднення? У кожному конкретному випадку дозування визначається індивідуально, так як залежить від причин, що спровокували надлишок ваги. Розглянуте з'єднання впливає на роботу мітохондрій, ініціюючи у них реакцію енергетичного викиду допомогою транспортування ліпідів. Якщо забезпечити регулярний приплив речовини з продуктами харчування, можна підвищити швидкість переробки жирних кислот в організмі. В даний час є велика різноманітність жіросжігателей, заснованих на карнитине, завдяки якому активізуються притаманні людському організму реакції. Поєднання вважається корисним, його використання не шкодить людині, не дає побічних ефектів, якщо вживати його в розумних обсягах. Дозування слід погоджувати з лікарем або тренером. Вище, сильніше і чистіше

Італійські вчені, які вивчали, для чого потрібен Л-карнітин, визначили, що аналізоване речовина впливає на мозкову активність і роботу м'язів. Присвячені цьому питанню дослідження тривали півроку. Група бажаючих щодоби споживала 2 г речовини з продуктами харчування. Всі учасники відзначили позитивний вплив з'єднання на організм. Багато говорили про поліпшити самопочуття і більшої витривалості. Стало стабільніше і позитивного настрою, організм в цілому вдалося підтримувати в тонусі. Як показали зовнішні спостереження, розумові здібності випробовуваних стали більш вираженими, люди були активнішими фізично.

Серед інших варіантів того, для чого потрібен Л-карнітин, не варто недооцінювати здатність речовини ініціювати процеси очищення в організмі людини. Біогенні забруднюючі речовини виводяться з організму значно швидше, якщо людина отримує достатні обсяги корисного продукту. Це пов'язано з реакціями клітинного рівня: шкідливі продукти метаболізму скупчуються в мітохондріях, так як генеруються в процесі переробки ліпідів. Схуднення допомагає очистити ці органічні елементи. Дослідження показали результативність прийому з'єднання при усуненні отруєння, обумовленого прийомом спиртного або медикаментозних засобів. При отруєнні ксенобіотиками також можна вдаватися до левокарнитину.

«Ні» переживанням, «так» правильної хімії!

З'ясовуючи, для чого потрібен Л-карнітин, вчені виявили, що за рахунок з'єднання підвищується стійкість до стресових факторів. Організм людини, що одержує з'єднання в розумних кількостях, швидше адаптується до нових умов. Нервова система отримує додатковий захист, тканин не так сильно шкодять аміак, глутамат, що потрапляють в організм людини. Знижується шкоди з боку амфетаміну, якщо такий впливає на людське тіло. Слабшає відчуття пригніченості. Якщо людина страждає нейропатическими болями, розумне включення левокарнітину в програму харчування дозволить послабити відчуття.

Можна знайти чимало різноманітних присвячених магазинними продуктами з левокарнитином відгуків. Для чого він потрібен? Л-карнітин, як показали дослідження, не тільки ефективно бореться з надлишками жирних структур в людському організмі – продукт вважається результативним анаболиком. Саме з цієї причини на ньому виробляють спеціальне спортивне харчування. Правильне споживання складів дозволяє швидше набрати м'язову масу, так як активується клітинна проліферація, м'язи працюють результативніше.

Бути здоровим за допомогою левокарнітину

Можна знайти досить цікаві відгуки, розповідають про якості продуктів на карнитине – не варто нехтувати можливістю ознайомитися з цими відгуками. Для чого Л-карнітин потрібен (він впливає на нервову, зорову, м'язову систему) – про це можна дізнатися від людей, які використовували з'єднання в якості харчової добавки. Багато хто відзначає, що зір довше зберігається хорошим, якщо регулярно приймати левокарнітин. Лікарі виявили, що це зовсім не помилка. Під впливом активного з'єднання купіруються дистрофічні процеси в судинній системі сітківки. Речовина має якості антиоксиданту. Ймовірність захворіти на катаракту у людей, що вживають левокарнітин, знижується в середньому на 40 %. Вважається, що Л-карнитин – результативне засіб для профілактики погіршення роботи очей.

Як кажуть вчені, левокарнітин допомагає очистити організм людини від шкідливих холестеринових накопичень. Під впливом речовини знижується концентрація холестерину в кровоносній системі, а значить, стає менше небезпека формування бляшок на стінках судинних. Зменшується ризик звуження судинних просвітів, мінімізується небезпека інфаркту, інсульту. Комплексний ефект

Визначаючи, як правильно, скільки потрібно пити Л-карнітин, щоб домогтися оздоровлення організму, підвищення сил і здібностей, вчені виявили, що курс прийому харчової добавки дозволяє знизити вплив шкідливих факторів на судинну систему, захистити серце. Це пов'язано з зниженням концентрації ліпідів у крові. Відклади, що формуються внаслідок наявності холестерину, впливають на роботу невеликих судин, з яких складається система живлення серця. Карнітин нормалізує судинні стінки і очищає поточну всередині рідина. Одночасно речовина стимулює обмінні реакції в м'язових тканинах серця, допомагає очищатися від продуктів взаємодії. Клінічні дослідження показали: вживання левокарнітину спеціалізованим курсом дозволяє домогтися істотного поліпшення стану міокарда. А чи багато мені треба?

Щоб дізнатися на собі всі позитивні ефекти левокарнітину, при цьому не зіткнутися з небажаними наслідками, слід використовувати похідне амінокислот у розумних обсягах. Речовина потрібно людині з моменту перших годин життя як плоду, і потреба в ньому не слабшає протягом усього життя. Для дітей віком до однорічного віку добова норма оцінюється в 30 мг. Для дорослого, що стикається з істотними фізичними навантаженнями, розумні обсяги – до 2 г на кожен день.

Як правило, для дітей віком до однорічного віку рекомендують добову норму в межах 30 мг речовини, для дітей до трьох років – вдвічі більше. Для вікової групи 4-6 років показано кожен день отримувати до 100 мг речовини, для осіб старше, а неповнолітніх – до 300 мг. Дорослі можуть використовувати левокарнітин в кількості 200-500 мг кожен день. Ці показники описують добові норми потреби, властиві звичайній людині, не сталкивающемуся в повсякденності з особливо сильними фізичними навантаженнями. Не все так стандартно

Перераховані норми – збірне явище, усереднене, виявлене за результатами численних досліджень. Для кожної конкретної людини параметри можуть бути іншими. Це пов'язано з індивідуальними особливостями, щоденними навантаженнями, схильності хворіти, зовнішніми умовами середовища проживання.

Якщо людина змушена робити важку роботу, потреба у левокарнитине зростає до 2 г в день. Бажаючі схуднути, а також прагнуть підвищити активність імунітету люди можуть використовувати речовину щодня в кількості 1,5-3 р. Аналогічні обсяги рекомендовані спортсменам. При хворобах серця, судин, ниркових і печінкових порушення, гострому інфекційному процесі, Снід левокарнітин можна використовувати кожен день в кількості 1-1,5 р.

Як і звідки?

У нормі левокарнітин виробляється в людському організмі з перших моментів існування ембріона. Чим доросліше особина, тим більші обсяги з'єднання їй потрібні для нормальної роботи організму. Якщо спочатку все необхідне генерується клітинами, поступово на перше місце виходить їжа – основний метод надходження карнітину в організм. Для дорослої людини, як показали дослідження, властивий такий синтез левокарнітину, який покриває не більше чверті потреби в речовині. Інше можна отримати з продуктами харчування, харчовими добавками. Враховують, що термічна обробка продуктів призводить до розщеплення карнітину. Як показали дослідження, речовина не накопичується в організмі, швидко виводиться. Це змушує постійно поповнювати запаси життєво важливого похідного амінокислот.

Переважно в організмі левокарнітин генерується в нирках, печінці. Процес виробництва вимагає наявності заліза, вітамінів, ферментних сполук, фолієвої кислоти. Недостатність якого-небудь речовини призводить до неможливості виробництва Л-карнітину. Втім, вирішити проблему можна вживанням продукту в якості харчової добавки, а також вибором харчування, багатого левокарнитином.

Формуючи дієту таким чином, щоб максимізувати обсяги карнітину, одержувані з продуктами, слід придивитися до червоній рибі. Речовиною багаті молоко і виготовлені на ньому продукти. Не можна нехтувати м'ясом, так як на кілограм яловичини в середньому припадає до 0,8 г розглянутого з'єднання.

В овочах карнітин міститься в досить малих кількостях, але відсутність термічної обробки продукту дозволяє отримати максимум цієї речовини. Найбільш багаті розглядаються з'єднанням ферментированная соя, авокадо. Автор: Наталія Балагурова 2 Серпня, 2018